Sony STR-DG520

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony STR-DG520 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

Lucas1974 31-05-2010
Geschreven voor: Sony STR-DG520

Ik heb 26 mei deze complete cinema set gekocht in de aanbieding voor 500,-- euro bij its.

Sony receiver: STR-DG 520

Sony DVD - HD recorder RDR-HX780

Sony seround houten vloer speaker set SS-FCR4000P

2 zuilen 3 weg/1 center/ 2 achter

Sony Sub Woofer met 100W ingebouwde versterker
SA-W2500

Ik heb er 2,5 mm profesionele speaker kabel los bijgekocht voor 32 euro.

Dat scheelt in de geluids kwaliteit.

De bijgeleverde kabels zijn echt flut.

Alles klinkt best goed.

Alleen zijn de speaker aansluitingen op de versterker van goedkoop plastic uit gevoerd.

Maar ja wat wil je voor die prijs?

Moest echt prutsen om die dikke kabels aangesloten te krijgen.

Ik heb absoluut geen las van ruis en het geluid wordt ook zuiver afgepeeld van mijn dvd speler.

Ik heb mijn receiver op de centrale antenne aangesloten.

Stereo geluid is niet echt byzonder een beetje vlak allemaal.

Ik geloof ook niet dat er 100 Wat vermogen uit komt.

De 25 cm Sub-woofer maakt een hoop goed met lage tonen.

5.1 geluid is wel helder en mooi.

Het is even zoeken naar de beste geluid instellingen.

Ik ben het met jullie eens dat de recyver niet geweldig is.

Plastic fantastic frontje.

Je kunt beter de Onkyo TX-SR608 kopen voor 500 euro.

Die is THX gecertificeert en even doorsparen voor een paar goede speakers.

Crondem 25-02-2010
Geschreven voor: Sony STR-DG520

Ik gebruik de dg520 met Canton GLE 409 in front en een oud surroundsetje van Sony.

Zoals in de manual staat, heb je last van ruis wanneer je de dg520 in 5.1 gebruikt. En om eerlijk te zijn nog niet zo'n klein beetje. Gruwelijk gewoon. Maakt niet uit welke instelling je gebruikt. Ik dacht eerst dat het aan de aangesloten apparatuur lag, maar helaas. Vanalles geprobeerd, niets krijgt de ruis weg. Film kijken doe je dus niet in 5.1 want je wordt er gek van.

Gebruik je de dg520 in 2.o stereo dan komt er een goed geluidje uit. En zo stond ie ook opgesteld in de sound booth.

Het automatisch calibreren werkt trouwens fantastisch. Mooie feature.

Al met al heb ik spijt dat ik de dg520 heb gekocht. Te veel geld voor een stereo AV-ontvangertje.

Klaas_ned 07-07-2008
Geschreven voor: Sony STR-DG520

Na een tijdje gezocht te hebben kwam ik uit op deze sony. Omdat hij in zijn prijsklasse mij het meest aan sprak.

Heb ook nog een Denon AVC A10se staan in de woonkamer welke nieuwe zon 2200 euro was, totaal andere klasse dan deze sony dus.

En ik moet toch zeggen, wat een meuk die sony zeg. Ik heb eerder een budget reciever gehad, maar deze weegt 7.7 kilo en daar moet 6x100 watt uit komen? Dat kan toch nooit, de voeding die erin zit zal 6x30 watt RMS wezen. Nu zeggen watts ook niet heel erg veel, maar zo'n verschil is toch wel merkbaar als je hem harder dan 2 zet.

Ook is het laag helemaal niet strak, de reciever houd het laag niet onder controle bij iets hogere volumes.